Хто навіз найбільше: ТОП-5 імпортерів пального 2023-го

Консалтингова група «А-95» на основі власних досліджень визначила п’ятірки найбільших імпортерів бензину і дизпального у січні-квітні 2023 року.

Загалом за чотири місяці 2023 року було імпортовано 518 тис. т бензинів і 1 987 тис. т дизпального, що для обох позицій майже вдвічі більше, ніж за аналогічний період торік. Такий стрибок зумовлено низькою базою порівняння, оскільки імпорт нафтопродуктів в Україну у березні-квітні 2022 року був мінімальним через початок повномасштабної війни.

В обох рейтингах два перших місця займають мережі ОККО й WOG, які є лідерами роздрібної реалізації пального. ОККО впевнено утримує статус найбільшого продавця бензинів, займаючи 27% у загальному імпорті. Між тим WOG, який розташувався на другому щаблі, імпортував обсяг, що дорівнює сумарному обсягу двох наступних мереж рейтингу: «Привату» і UPG.

Третю позицію серед імпортерів бензину група «Приват» здобула через націоналізацію «Укртатнафти» наприкінці 2022 року. Попри мережу АЗС, яка налічує понад 900 станцій, у рейтингу імпортерів дизпального найпотужніший ритейлер посів лише сьому позицію.

Четверте місце у бензиновому рейтингу посіла «Укрпалетсистем». Зазначимо, що хоча її мережа UPG більш ніж удесятеро менша за «приватівську», обсяг імпорту бензину в неї менший лише на 13,7%.

Найбільш відчутний результат компанія Володимира Петренка показала у постачаннях дизпального. Вона займала впевненні «дизельні» позиції й раніше, імпортуючи в окремі місяці 2021 року до 80 тис. т продукту. Після придбання морського терміналу у Польщі UPG анонсувала різке збільшення постачань і вихід на лідерські позиції в Україні. Протягом останніх місяців UPG «штовхається» за друге місце з WOG, але поки що – третя позиція за результатами чотирьох місяців.

На п’ятому щаблі «бензинового» рейтингу імпортерів, за всіма ознаками, мала опинитися «БРСМ-Нафта», яка у січні-лютому імпортувала 6,1 і 5,4 тис. т бензинів відповідно. Але з невідомих причин (насправді відомих) повністю припинила імпорт у березні й квітні. Вочевидь оператор повністю перемкнувся на продукт власного виробництва, тим більше, що, за наявною інформацією, 2022 року ця група компаній поповнилась ще одним «мініком», у Чернігівський області. Якщо уявити, що власного «блендингу» у БРСМ немає, то мережа Андрія Біби могла б претендувати на третє місце у рейтингу, а не сьоме за фактом.

Втеча клієнтів «БРСМ», що розпочалась 2022 року, наочно проглядається у постачаннях дизелю. За чотири місяці 45 тис. т, або вдвічі менше, ніж середнемісячно 2021 року, і, як наслідок, передостання позиція у топ-10 імпортерів дизелю. Звернуть увагу, на відміну від бензину, імпорт дизпального «БРСМ» не припиняла, що зайвий раз вказує на провідну роль міні-НПЗ у забезпеченні мережі бензином – вихід дизелю на цих виробництвах мінімальний.

Активне повернення «БРСМ» до малої нафтопереробки потішило хіба що відомого оптового гравця «НП-Трейдинг», який завдяки наполегливій праці несподівано замкнув топ-5 серед імпортерів бензину 2023 року.

Найбільшим імпортером дизпального серед гуртовиків стала компанія «Альянс Енерго Трейд». За нею – четверта позиція у загальному заліку. Порівняно з аналогічним періодом 2022 року компанія має найменший приріст обсягів – усього 10,6%. Водночас це говорить про те, що торік АЕТ однією з перших узяла гарний темп імпорту через західний кордон, зокрема й завдяки потужним логістичним можливостям.

Цього року лідерство АЕТ здобула у жорсткій боротьбі зі своїм традиційним конкурентом – групою компаній «Кантарел», яка на ринку світлих нафтопродуктів працює через операторів «Пейд» і «Євростандарт». Торік АЕТ обійшла колег з Одеси за обсягами більш ніж удвічі, а у січні-квітні 2023-го «Кантарелу» забракло всього 2,4 тис. т, щоб дотягнутись до АЕТ. В результаті почесне п’яте місце у національному «дизельному» заліку.

Відзначимо й номер 6 – «Укрзалізницю», яка 2022 року стала імпортером пального завдяки дозволу Кабміну на укладання прямих договорів із закордонними постачальниками. Це нарешті зняло з порядку денного постійні скандали щодо закупівель і навіть дозволило зробити з УЗ своєрідний індикатив адекватності імпортних контрактів. Між тим, судячи з обсягів імпорту, УЗ не судилося вийти на оптовий ринок і продавати пальне на ринку, хоча такі наміри лунали. Понад те, під загрозою й власне споживання «залізничників»: через підвищення тарифів принаймні «нафтовий» люд почав активно пересідати на бензовози.

Перші чотири місяці видались досить продуктивними. Як щодо бензинів, так і щодо дизелю зберігається інтрига в рейтингу, дуже ймовірно, що фаворити перегонів ще неодноразово поміняються місцями.

Детальніше: https://enkorr.ua/uk/news/hto_navz_nayblshe_top-5_mporterv_palnogo_2023-go/254712

Інші новини

Число нафтогазових бурових установок у світі в березні скоротилося через Канаду

Число діючих нафтових і газових бурових установок у світі в березні скоротилося через Канаду. Про це повідомила американська нафтосервісна компанія Baker Hughes. У середньому минулого місяця у світі працювало 1 793 установки проти 1 813 у лютому. При цьому березневий рівень на 86 нижчий за показник за аналогічний місяць 2023 року. У США кількість установок […]

Мінфін планує запровадити авансові внески податку на прибуток для паливних компаній

Для збільшення доходів державного бюджету України на 2024 рік уряд планує запровадити щомісячну сплату авансових внесків із податку на прибуток підприємствами, що здійснюють діяльність із роздрібної торгівлі пальним. Про це повідомило Міністерство фінансів України у відповідь на запит агентства «Інтерфакс-Україна». Крім того, мінфін досі планує підвищення акцизів на пальне. «Пропозиції також передбачають приведення акцизного податку […]

ТОП-10 імпортерів пального автотранспортом у 2023 році

НафтоРинок склав рейтинг постачальників імпортного пального (бензину, дизпального та LPG) автотранспортом за 2023 р. До ТОП-10 увійшли оптові та роздрібні компанії, представлені національними та локальними мережами АЗС. Абсолютним лідером стала компанія «Укрпалетсистем» (мережа АЗК UPG), яка займає першу сходинку в автоімпорті бензину та дизпального, та другу в постачанні скрапленого газу газовозами, йдеться в аналізі роботи ринку […]

Дрібний гурт: європейські котирування тиснуть

Дрібногуртові ціни потроху зростають, відчуваючи тиск зовнішнього ринку. Але через низький попит і достатню кількість пропозицій ціни не повною мірою реагують на зовнішні стимули, подекуди залишаючись нижчими за собівартість нових партій імпортного ресурсу.

Заснували надзвичайно важливий проєкт – грант для студентів Національного університету “Острозька академія”

До речі, це вже другий рік як наш БФ «Допомога.АЕТ» допомагає студентам цього університету з безоплатними грантами на навчання. Цей грант має матеріально підтримати академічну спільноту у розвитку та стимулювати  на досягнення високих результатів у навчанні . Ми віримо, що майбутнє нашої країни залежить від інтелектуальних та творчих особистостей. Тож, за допомогою цього гранту, ми хочемо […]

Наближаючи перемогу: «Альянс Енерго Трейд» посилив українських оборонців

Компанія «Альянс Енерго Трейд» (АЕТ) 16 жовтня передала автомобільну цистерну для перевезення пального 228-му окремому батальйону логістики. Про це enkorr повідомили у прес-службі компанії. «Це якісна ємність Kassbohrer STS-35 обсягом 35 м3 на сучасному шасі», — зазначив Петро Білько, голова логістичного напряму компанії. З його слів, цей напівпричеп – шоста одиниця, яку компанія передала військовим з початку повномасштабного вторгнення. До […]

Ділимося радістю за неоціненну підтримку надану нашому Пологовому будинку у місті Чернігові

Сьогодні ми ділимося радістю за неоціненну підтримку надану нашому Пологовому будинку ЧМР @polohovyi_chernihiv у місті Чернігові. Велика подяка директорці @maryna_brei та засновникам Благодійного Фонду “ДОПОМОГА.АЕТ” @dopomoga.aet за надані нам надзвичайно важливі бактерицидні опромінювачі компанії Philips! Ця допомога дозволить забезпечувати дезінфекцію наших пологових залів, реанімаційних, операційних та інших приміщень, де перебувають матусі та новонароджені малюки.  Разом ми робимо життя яскравішим та безпечнішим […]

Наш автопарк під Києвом зазнав першої хвилі російської агресії

Наш автопарк під Києвом зазнав першої хвилі російської агресії ще у березні. Ми втратили понад 70 автопоїздів та тисячі тонн палива через влучені ракети. Але пальне потрібно було продовжувати постачати. Тож наша команда знайшла новий спосіб транспортування дизпалива бітумовозами! Розповідаємо у відео як усе було:

День Вишиванки 

Традиції не закам’яніли в часі. Традиції перероджуються в покоління. Вони в кожному з нас, та будуть в наших дітях. ДеньВишиванки – бережемо та плекаймо нашу унікальну культурну спадщину. Колектив «Альянс Енерго Трейд»💙💛

Гуманітарна поїздка до Харкова та прифронтових сіл Харківської області

Сьогодні ми хочемо розповісти про нашу гуманітарну поїздку до Харкова та прифронтових сіл Харківської області. Кожна людина на цьому відео є унікальною та важливою, має свою життєву історію, яку змінила війна. Вони навчилися жити без світла та зв’язку, без магазинів, що не працюють. Стали мовчазними та сумними, але підтримають один одного. Наша поїздка не була […]