«Приват», Glusco і АЕТ почнуть поставки ДТ для «Укрзалізниці»

«Приват», «Глуско Україна» і «Альянс Енерго Трейд» почнуть поставки дизпалива для «Укрзалізниці». Ці компанії сумарно відвантажать для ж/д 40 тис. т. ДП, ще 20 тис. т. повинен поставити колишній постачальник – компанія «Торум», що входить до групи «Трейд Коммодити». Про це свідчать дані екстреної закупівлі по переговорної процедури, яка пройшла в суботу, 3 серпня, а її результати опубліковані ввечері того ж дня.

Екстрений тендер був оголошений в суботу о 17:23 через ризик зупинки роботи залізниці. УЗ повідомила, що станом на 2 серпня її запаси складали 3 тис. т., що вистачило б максимум до понеділка, 5 серпня. На екстрену закупівлю заявилося дев’ять претендентів, тобто більш ніж на 6 «заблокованих» тендерів.

Вперше не тільки у тендерах УЗ, але і у всіх державних закупівлях через ProZorro, взяла участь компанія «БНК-Україна» – спецімпортера білоруських нафтопродуктів. Також це був перший тендер УЗ для компанії «Глуско Україна» і дніпровського ТОВ «Енерджі Юніон» (раніше «Східно-Європейський енергетичний союз»).

В екстреній закупівлі брали участь також постачальники, які спочатку на заблоковані тендери не заявлялися. Це група «Приват» в особі «Оіл-Трейд 2018» і «Альянс Енерго Трейд», які подали документи на інші 2 з 8 тендерів. (Див. Табл.).

Джерело повідомляє, що на суботні торги запрошення були надіслані компаніям WOG і «Паралель», остання з яких напередодні надала УЗ товарний кредит в зв’язку з критичною ситуацією з запасами. Однак в підсумку ці компанії на торги не прибули.

У тому, що виникла критична ситуація з запасом палива, УЗ звинуватила ТОВ «Сокар Україна» і «Торум». Ці компанії 30 липня подали один на одного скарги в АМКУ чим автоматично припинили 6 тендерів на 60 тис. т. Аукціони по цим тендерам повинні були відбутися в понеділок, 5 серпня – тобто в той день, коли за заявою УЗ, вона б повністю витратила свій запас палива.

Вперше за останні два роки серед переможців тендеру «Укрзалізниці» немає компаній групи Wexler – найбільшого постачальника ДП для залізниці за підсумками 2018 р. Тим часом один лот виграла компанія «Глуско-Україна», що знаходиться в спільному управлінні Wexler і Unimex.

Ціна на ДП буде визначаться за такою ж формулою, як і на попередніх тендерах УЗ протягом останніх півтора років. Це середня з мінімальних котирувань ДП агентства Platts по одному з базисів за 10 днів від отримання рознарядки по курсу НБУ на дату рознарядки, плюс акциз і фіксована маржа постачальника.

Під час переговорів постачальники надають розрахункові ціни на 3 серпня, по якій вони готові відвантажити паливо, умовно, в цей день. З цієї ціни на підставі поточних котирувань і курсу вираховується «фіксована маржа», яка потім буде використовуватися при визначенні остаточної ціни ДП під час поставок.

Найнижчу розрахункову ціну з усіх учасників запропонувала компанія «Глуско Україна» – 25 250 грн / т. З такою ціною вона перемогла по одному з 6 лотів і поставить 10 тис. т. ДП. За розрахунками джерела, «фіксована маржа» «Глуско Україна» складе тисячу п’ятсот шістьдесят п’ять грн / т (без ПДВ) або $ 62 / т. «Фіксована маржа» інших переможців тендера, за розрахунками джерела, складе:

«Приват» – 1615 і +1674 грн / т без ПДВ ($ 64 / т і $ 66 / т);
«Трейд Коммодити» – 1607 і 1815 грн / т без ПДВ ($ 63 / т і $ 72 / т);
«Альянс Енерго Трейд» – +1624 грн / т без ПДВ ($ 64 / т).

Відзначимо, що «фіксована маржа» не означає чистий заробіток трейдера. Щоб визначити чисту націнку постачальника, від «фіксованої маржі» необхідно відняти премію, по якій трейдер купує паливо у зарубіжних постачальників (в середньому $ 10-20 / т), логістичні витрати на імпорт дизпалива в Україні ($ 10-15 / т) витрати на перевалку, зберігання ресурсу, страховку та інше. В цілому, постачальники запропонували УЗ ціни ДП, приблизно на тому ж рівні, на якому торгували в крупному опті в четвер-п’ятницю 1-2 серпня. Фіксована маржа на екстреному тендері УЗ виявилася нижче, ніж на попередньому квітневому тендері на 100 тис. т. Тоді вона коливалася в межах 1980-2082 грн/т або $ 73-77/т за курсом на дату аукціону.

«Ми не очікували такого ажіотажу серед постачальників, результат перевершив наші очікування», – дали коментар в “Укрзалізниці”.

Як повідомляє джерело, УЗ протягом останніх кількох років періодично стикається з браком дизельного палива і час від часу змушена або оголошувати екстрені торги, або брати паливо в кредит.

Постійна нестача створює передумови для зловживань і маніпуляцій на тендерах. На думку директора «Консалтингової групи А-95» Сергія Куюна, УЗ необхідно удосконалити тендерну документацію, визначивши чіткий графік відвантажень і сформувати достатній запас дизпалива, щоб в разі будь-яких затримок з проведенням тендерних процедур забезпечити безперервну роботу підприємства.

«Укрзалізниця» є найбільшим споживачем ДТ. У 2017 році компанія законтрактувала 385 тис. Т, в 2018 р – 327 тис. Т. У 2017 р найбільшими постачальниками ДТ для «Укрзалізниці» були «Трейд Коммодити» (50% обсягу), «Елемент Нафта» (26% ), WOG (17%), в 2018 р – Wexler Group (40%), «Трейд Коммодити» (38%), Socar (20%).

Джерело: enkorr

Інші новини

Число нафтогазових бурових установок у світі в березні скоротилося через Канаду

Число діючих нафтових і газових бурових установок у світі в березні скоротилося через Канаду. Про це повідомила американська нафтосервісна компанія Baker Hughes. У середньому минулого місяця у світі працювало 1 793 установки проти 1 813 у лютому. При цьому березневий рівень на 86 нижчий за показник за аналогічний місяць 2023 року. У США кількість установок […]

Мінфін планує запровадити авансові внески податку на прибуток для паливних компаній

Для збільшення доходів державного бюджету України на 2024 рік уряд планує запровадити щомісячну сплату авансових внесків із податку на прибуток підприємствами, що здійснюють діяльність із роздрібної торгівлі пальним. Про це повідомило Міністерство фінансів України у відповідь на запит агентства «Інтерфакс-Україна». Крім того, мінфін досі планує підвищення акцизів на пальне. «Пропозиції також передбачають приведення акцизного податку […]

ТОП-10 імпортерів пального автотранспортом у 2023 році

НафтоРинок склав рейтинг постачальників імпортного пального (бензину, дизпального та LPG) автотранспортом за 2023 р. До ТОП-10 увійшли оптові та роздрібні компанії, представлені національними та локальними мережами АЗС. Абсолютним лідером стала компанія «Укрпалетсистем» (мережа АЗК UPG), яка займає першу сходинку в автоімпорті бензину та дизпального, та другу в постачанні скрапленого газу газовозами, йдеться в аналізі роботи ринку […]

Дрібний гурт: європейські котирування тиснуть

Дрібногуртові ціни потроху зростають, відчуваючи тиск зовнішнього ринку. Але через низький попит і достатню кількість пропозицій ціни не повною мірою реагують на зовнішні стимули, подекуди залишаючись нижчими за собівартість нових партій імпортного ресурсу.

Заснували надзвичайно важливий проєкт – грант для студентів Національного університету “Острозька академія”

До речі, це вже другий рік як наш БФ «Допомога.АЕТ» допомагає студентам цього університету з безоплатними грантами на навчання. Цей грант має матеріально підтримати академічну спільноту у розвитку та стимулювати  на досягнення високих результатів у навчанні . Ми віримо, що майбутнє нашої країни залежить від інтелектуальних та творчих особистостей. Тож, за допомогою цього гранту, ми хочемо […]

Наближаючи перемогу: «Альянс Енерго Трейд» посилив українських оборонців

Компанія «Альянс Енерго Трейд» (АЕТ) 16 жовтня передала автомобільну цистерну для перевезення пального 228-му окремому батальйону логістики. Про це enkorr повідомили у прес-службі компанії. «Це якісна ємність Kassbohrer STS-35 обсягом 35 м3 на сучасному шасі», — зазначив Петро Білько, голова логістичного напряму компанії. З його слів, цей напівпричеп – шоста одиниця, яку компанія передала військовим з початку повномасштабного вторгнення. До […]

Ділимося радістю за неоціненну підтримку надану нашому Пологовому будинку у місті Чернігові

Сьогодні ми ділимося радістю за неоціненну підтримку надану нашому Пологовому будинку ЧМР @polohovyi_chernihiv у місті Чернігові. Велика подяка директорці @maryna_brei та засновникам Благодійного Фонду “ДОПОМОГА.АЕТ” @dopomoga.aet за надані нам надзвичайно важливі бактерицидні опромінювачі компанії Philips! Ця допомога дозволить забезпечувати дезінфекцію наших пологових залів, реанімаційних, операційних та інших приміщень, де перебувають матусі та новонароджені малюки.  Разом ми робимо життя яскравішим та безпечнішим […]

Наш автопарк під Києвом зазнав першої хвилі російської агресії

Наш автопарк під Києвом зазнав першої хвилі російської агресії ще у березні. Ми втратили понад 70 автопоїздів та тисячі тонн палива через влучені ракети. Але пальне потрібно було продовжувати постачати. Тож наша команда знайшла новий спосіб транспортування дизпалива бітумовозами! Розповідаємо у відео як усе було:

День Вишиванки 

Традиції не закам’яніли в часі. Традиції перероджуються в покоління. Вони в кожному з нас, та будуть в наших дітях. ДеньВишиванки – бережемо та плекаймо нашу унікальну культурну спадщину. Колектив «Альянс Енерго Трейд»💙💛

Хто навіз найбільше: ТОП-5 імпортерів пального 2023-го

Консалтингова група «А-95» на основі власних досліджень визначила п’ятірки найбільших імпортерів бензину і дизпального у січні-квітні 2023 року. Загалом за чотири місяці 2023 року було імпортовано 518 тис. т бензинів і 1 987 тис. т дизпального, що для обох позицій майже вдвічі більше, ніж за аналогічний період торік. Такий стрибок зумовлено низькою базою порівняння, оскільки […]