Унітарне підприємство «нафтобітумних завод» (Білорусь), яке в березні отримало дозвіл Антимонопольного комітету України на купівлю нафтопродуктопроводу «ПрикарпатЗахідтранс», планує організувати трубопровідні поставки дизельного палива з Мозирського нафтопереробного заводу. Про це в інтерв’ю білоруському виданню TUT.BY повідомив власник компанії Микола Воробей.
«Ми маємо намір надавати послуги з транспортування нафтопродуктів з експортного ресурсу білоруських НПЗ, і в першу чергу Мозирського НПЗ, який має безпосередній вихід в трубопровідну систему з можливістю подальшого транспортування в системі« ПрикарпатЗахідтранс », а це поставки в Україну і можливість транзиту в інші країни Європи », – повідомив М.Воробйов.
Він упевнений, що логістичні переваги трубопровідного транспорту підвищать конкурентоспроможність і збільшать частку присутності білоруського палива на українському ринку.
За словами Миколи Горобця, після завершення проекту по гідрокрекінгу важких залишків на Мозирському НПЗ очікується зростання виходу світлих нафтопродуктів. «Ось ці« світлі »і найкраще транспортувати трубопровідним транспортом», – зазначив власник компанії.
Як повідомляв джерело, дозвіл АМКУ на придбання 50% в ТОВ «ПрикарпатЗахідтранс» «нафтобітумних завод» отримав 18 березня. Сума угоди сторонами не розкривається. Станом на ранок 3 квітня, власником компанії в українському реєстрі як і раніше вказана швейцарська компанія International Trading Partners AG і її бенефіціар Анатолій Шеффер.
Всі поставки білоруського ДТ в Україні здійснюються залізничним транспортом. Після відновлення роботи «ПрикарпатЗахідтранс» обсяг поставок білоруського ДТ в Україні скоротився на 20% з 2,7 млн т в 2016 р до 2,15 млн т в 2018 р, а частка ринку знизилася з 46% до 33%
«Нафтобітумних завод» належить найбільшому приватному білоруському нафтотрейдерові «Інтерсервіс» бізнесмена Миколи Горобця. З 2016 року «Інтерсервіс» поставляв в Україну з Білорусі ДТ російського виробництва в обсязі близько 60 тис. Т. Джерела в Білорусі повідомляють, що в останні роки компанія активно перевалювала російські нафтопродукти, поки в минулому році схема не була закрита Росією. Безпосередньо сам «нафтобітумних завод» є одним з постачальників бітумів на український ринок. У 2018 році він відправив в Україну близько 7 тис. Т цього продукту.
«ПрикарпатЗахідтранс» експлуатує ділянку нафтопродуктопроводу «Самара-Західний напрямок» протяжністю близько 1,1 тис. Км, призначений для прокачування дизельного палива з Росії та Білорусі як для внутрішніх потреб України, так і для транзиту в Європу, зокрема, в Угорщину. Проектна потужність магістралі – 3,5 млн тонн на рік.
Прокачування нафтопродуктів з української нафтопродуктопроводу не провадилась протягом двох років до моменту продажу в зв’язку з судовими розглядами в Україні щодо належності ділянки і продукту в трубі.
У червні 2016 р нафтопродуктопроводу були відновлені прокачування ДТ в Новоград-Волинський, з вересня – в Смига та травнем 2017 року – в Дубриничі.
За підсумками 2016 року в Україну надійшло 910 тис. Т трубопровідного ДТ 2017 г. – 1,8 млн т, в 2018 р – 2,4 млн т або 37% всього балансу ринку.
Інформує: enkorr