У липні морський торговельний порт «Южний» (Одеська обл.) Прийняв 39,85 тис. Т імпортних нафтопродуктів і вийшов на перше місце за обсягом перевалки серед інших морпортів, свідчать статистичні дані Адміністрації морських портів України (АМПУ).
У порівнянні з червнем, порт Південний збільшив прийом імпортних нафтопродуктів в 2,3 рази (на 22,4 тис. Т). За даними enkorr, в липні основний обсяг імпорту припав на ДТ. Другу позицію займає реактивне паливо. Цього року імпорт нафтопродуктів через порт «Южний» здійснюють група WOG, «Грант-УНТ», «Маддокс», «Альянс Енерго Трейд», «Євростандарт» і ін.
До липня кілька місяців першість за обсягом прийому імпортних нафтопродуктів утримував порт Миколаєва. У липні він прийняв 30,68 тис. Т нафтопродуктів, що на 20,5% (7,9 тис. Т) менше, ніж в попередньому місяці. Основний обсяг імпорту через цей порт припадає на групу «Трейд Коммодити».
Сумарно на порти Миколаєва та Південного за підсумками 7 місяців 2018 р довелося майже 80% всього імпорту нафтопродуктів через порти АМПУ. За цей період Миколаївський порт прийняв 175,8 тис. Т нафтопродуктів (-21,7% до аналогічного періоду 2017 г.), Південний – 156,3 тис. Т (+ 6,4%).
Всього за 7 місяців 2018 року через морські порти, які перебувають у віданні АМПУ, було імпортовано 435,3 тис. Т нафтопродуктів, що на 2,7% менше ніж за аналогічний період 2017 р
У травні цього року, після півторарічної паузи, імпорт нафтопродуктів відновився через найбільший в країні нафтотермінал в порту Одеси. З травня по липень через нього було імпортовано 43,8 тис. Т нафтопродуктів. Раніше enkorr повідомляв про початок поставок туркменського ДТ компанією Skywalk Trading в Одесу для компанії «Евространдарт», а також імпортних поставках прямогонного бензину (Нафти) для нафтохімічного підприємства «Карпатнафтохім».
Найбільшу динаміку зростання імпортних поставок нафтопродуктів за період 7 місяців 2018 р показав Херсонський морський порт, збільшивши перевалку в 3,1 рази до 48,2 тис. Т.
Нагадаємо, ставки портових соборів в українських портах залишаються вищими, ніж в інших портах країн чорноморського регіону. АМПУ пояснює це підвищеною податковим навантаженням на порти, які перераховують до бюджету близько 63% своїх доходів.
Як повідомляв enkorr, в ході свого виступу на конференції Black Sea Petroleum Trading 2018 директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн акцентував увагу на важливості значення морських нафтоперевалочного комплексів в разі припинення поставок нафтопродуктів з Росії та Білорусі. На думку С. Куюна, для підвищення надійності системи нафтопродуктозабезпечення необхідне створення державної перевалки нафтопродуктів, системи запасів нафти і нафтопродуктів, а також ревізіція і формування необхідного рухомого складу.
Детальніше тут.