«Укрзалізниця» з 30 березня підвищила тарифи на вантажні перевезення на 14,2%, говориться в повідомленні компанії.
«Індексація тарифів на вантажні залізничні перевезення в межах України на 14,2% – це перший етап на шляху до впровадження постійно діючої моделі автоматичної індексації тарифів на індекс цін виробників промислової продукції», – йдеться в повідомленні.Нову систему автоматичної індексації тарифів можуть розробити до 1 липня цього року.
Раніше УЗ планувала підвищити тарифи з 1 лютого, але тоді підвищення не погодила Державна регуляторна служба. Її узгодження було отримано тільки 22 березня.
Підвищення на тарифів на 14,2% виявилося на 2,4 п. П. Нижче планів, які УЗ озвучувала в кінці 2018 р Тоді в листопаді вона намеривались проіндексувати тарифи на вантажні перевезення з 1 лютого 2019 року на 16,6%.
У «Консалтинговій групі А-95» зазначають, що подорожчання ж / д-перевезень на 14,2% спричинить зростання великих оптових цін палива в межах 20-50 грн / т. Конкретні цифри залежать від типу палива і логістики поставок. Наприклад, при транспортуванні ЗВГ з Білорусі (погран. Перехід Словечно-Бережесть) до ст. Коростень на Житомирщині, вартість ресурсу збільшиться на 50 грн / т (тут і далі без ПДВ). Поставки білоруського ДТ на Коростень можуть обійтися операторам на 25 грн / т дорожче.
Перевезення російського ДТ через прикордонний перехід Соловей-Тополі на станцію Куп’янськ (Харківська обл.) Подорожчає на 20 грн / т, ЗВГ – на 35 грн / т.
За підсумками 2018 року частка залізничних поставок в структурі імпорту ДТ склала 56%, бензину – 99%, ЗВГ – 78%.
Як повідомляв джерело, останнє підвищення тарифів сталося 1 жовтня 2017 року, коли послуги «Укрзалізниці» з перевезення вантажів подорожчали на 15%. У 2018 р Мінекономрозвитку прогнозувало, що в 2019-2021 рр. ж / д-тарифи на вантажоперевезення будуть щорічно рости на 20-25%.
Джерело: enkorr