Новий виток торгового конфлікту між США і Китаєм посприяв рекордного здешевлення нафти. Котирування впали відразу на 8%. Падіння ціни не змогли перешкодити і побоювання, пов’язані з так званої «танкерного війною» біля берегів Ірану.
Президент США Дональд Трамп в своєму Twitter анонсував введення c 1 вересня цього року нових мит на китайський імпорт. Новина приголомшила ринки. Лише місяць тому на з’їзді в Японії було досягнуто домовленостей, що заморожують процес тотальної тарифікації.
Мита складуть 10% на товари з Піднебесної загальною вартістю 300 мільярдів доларів. Передбачається, що це призведе до обмеження попиту на паливо для двох найбільших світових споживачів нафти.
Фінансові аналітики «Блумберг» підрахували, що ціни на «чорне золото» пережили найсильніше зниження всередині одного тижня за останні 4 роки. За підсумками 1 серпня 2019 року котирування сорту Brent дійшли до 60 $ за барель.
Вартість техаського сорту WTI впала до 53,9 $ за барель.
Після зростання в останній день робочого тижня (Brent – 61,89 $, WTI – 55,69 $), ціни знову пішли вниз. 5 серпня по станом на 09.50 за київським часом ціна жовтневих ф’ючерсів на Brent склала 61,06 $ за барель. Вартість вересневих ф’ючерсів на нафту марки WTI знизилися до 54,98 $ за барель.
Нові мита торкнуться практично всіх китайських товарів. Є ймовірність, що обіцяні 10% можуть виявитися лише початком, і в подальшому мито підвищать до 25%, тобто фактично «заборонного» рівня. Все буде залежати від того, чи підпише голова КНР Сі Цзіньпін торговельну угоду, якої домагаються США. Так чи інакше, питання американсько-китайської торгівлі залишатимуться, за словами аналітиків VM Markets, «домінуючим фактором, що формує думку про ціни на нафту».